راهنمای خرید اسکی فضایی ( الپتیکال )

نکات مهم هنگام خرید

راهنمای خرید اسکی فضایی

بهترین توصیه ای که می توانم به شما بدهم این است که قبل از خرید اسکی فضایی با مشاوران تخصصی فروشگاه آی فیتنس تماس حاصل فرمایید و با یک مشاور تناسب اندام صحبت کنید.. به آنها بگویید که به دنبال چه چیزی هستید و اجازه دهید آنها شما را راهنمایی کنند.

نکات مهم هنگام خرید الپتیکال

  • قاب یا فریم
  • طول گام
  • سیستم مقاومت
  • نمایشگر و سایر امکانات اضافی
  • نحوه استفاده
  • محدودیت وزن
  • فلایویل
  • تحویل و نصب
  • ضمانتنامه

 

تمرین کل عضلات

همه فریم های الپتیکال یکسان ساخته نمی شوند

قاب یا فریم همان اسکلت دستگاه است و بسته به نحوه ساخت دستگاه (چرخ روی سطح شیب دار در مقابل سیستم تعلیق) فریم تأثیر زیادی بر احساس شما زمانیکه روی دستگاه ایستاده اید، خواهد داشت. وقتی روی  الپتیکال با سرعت و شدت بالا تمرین می کنید نیروی زیادی ایجاد خواهد شد که فریم محکم برای جذب آن لازم است.

جوشکاری برای الپتیکال بهتر از پیچ و مهره است. جوش‌ها در این اتصالات بسیار قوی‌تر خواهند بود،. همچنین، پیچ و مهره ها به مرور زمان شل می شوند ولی جوش ها باز نمی شوند. البته مراقب باشید، زیرا همه جوش ها با هم برابر نیستند و جوش های یکپارچه مقاوم تر از جوش های نقطه ای هستند.

همچنین، نوع فولادی استفاده شده در ساخت بدنه می تواند بسیار مهم باشد. برخی از سازندگان از قاب‌های فولادی کربنی با فرآیند عملیات حرارتی بسیار کم جهت تقویت فولاد استفاده می‌کنند که درجه سختی پایین دارد و همچنین فولاد کربنی بسیار مستعد زنگ زدگی است و از آنجایی که عرق انسان خورنده هستند، می تواند باعث آسیب به بدنه در طول زمان شود بنابراین مراقبت های پیشگیرانه زیادی لازم است.

اما بدنه های با کیفیت بالاتر که برای استفاده زیاد و طولانی‌مدت طراحی شده‌اند، از فولادهای استفاده می‌کنند که با فرآیندهای عملیات حرارتی تقویت شده‌اند و از موادی استفاده می‌کنند که در برابر زنگ‌زدگی غیرقابل نفوذ هستند، مانند فولاد سخت شده با هوا، یا پوشش پودری الکترواستاتیک و یا ضد زنگ و آلومینیوم بر روی قسمت های در معرض دست و یا تعریق بدن هستند.

در نهایت، وزن کلی خود دستگاه نشانه خوبی برای توانایی تحمل وزن بالا و تمرینات سنگین و استفاده زیاد  می باشد. دستگاه های  سبک با هزینه‌های کمتر طراحی شده‌اند و دستگاه های سنگین‌تر، مستحکم‌تر و برای استفاده بیشتر طراحی شده اند.

 

نکات مهم هنگام انتخاب

طول گام

آیا تا به حال روی یک دوچرخه ثابت ورزشی که خیلی کوتاه است نشسته اید و احساس می کنید در حال رکاب زدن  زانوهایتان به سینه برخورد میکند، این به معنی طول گام کوتاه است. هنگامی که نمی توانید در یک دامنه کامل حرکت، پدال بزنید، احساس ناخوشایند و ناکارآمدی دارید. اگرچه عملکرد یک الپتیکال متفاوت از یک دوچرخه ثابت است، اما باید طول گام دستگاه را در نظر بگیرید تا بتوانید به طور کامل از زانوها و پاهای خود را به طور کامل حرکت دهید تا یک گام طبیعی داشته باشید.

استاندارد برای طول گام های الپتیکال بین 40، 45 تا 50 سانتی متر است. که افراد کوتاه قد ( 152 سانتی متر) طول گام 40 سانتی متر و افراد بلند قد 182 سانتی متر طول گام 45 سانتی متر و افراد بلندتر گرچه نادر است، طول گام 50 سانتی متر برایشان مناسب است. برخی از الپتیکال ها دارای طول گام قابل تنظیم میباشند.

انواع سیستم های مقاومت الپتیکال

انواع دستگاه های اسکی فضایی با مقاومت مغناطیسی از قیمت های مقرون به صرفه تا سطح بالا و تجاری موجود می باشد و تفاوت قیمت بسته به نحوه تنظیم مقاومت متفاوت خواهد بود.

 

تنظیم مقاومت

1.ترمز اصطکاکی دستی

سیستم‌های ترمز اصطکاکی دستی با چرخاندن یک دستگیره توسط کاربر کار می‌کنند که لنت ترمز روی فلایویل را سفت می‌کند. این سیستم یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه های اعمال مقاومت است. همچنین کمترین اطمینان را دارد و به بیشترین نگهداری پیشگیرانه نیاز دارد. با این حال، این سیستم مانند گذشته رایج نیست، زیرا فناوری‌های جدیدتر پیچیده‌تر و مقرون به صرفه‌تر شده‌اند. با این حال، امروزه سازندگانی هستند که تجهیزاتی را تولید می کنند که از سیستم های ترمز اصطکاکی بسیار باکیفیت استفاده می کنند و نباید صرفاً به این دلیل که از اصطکاک برای مقاومت استفاده می کنند کنار گذاشته شوند. با مشاور تناسب اندام خود یا کارشناسان فروش آی فیتنس در مورد مزایا و معایب مقاومت در برابر اصطکاک و اینکه چرا و چگونه همه آنها برابر نیستند صحبت کنید.

 

2.ترمز مغناطیسی دستی

سیستم های ترمز مغناطیسی دستی مشابه سیستم های اصطکاک دستی عمل می کنند، اما به جای اصطکاک اعمالی، از آهنربا استفاده می کنند. هنگامی که کاربر یک دستگیره را می‌چرخاند یا یک اهرم را می‌کشد، یک براکت U شکل که آهن‌ربایی به آن متصل است از چرخ فلایویل نزدیک‌تر یا دورتر می‌شود. هر چه آهنربا به فلایویل نزدیکتر باشد، مقاومت بیشتری اعمال می شود. این عملی تر از مقاومت در برابر اصطکاک است، در اکثر موارد، زیرا شما سایش و تعمیر مداوم ندارید. اما باید مراقب باشید زیرا همه آهنرباها کیفیت یکسانی ندارند و فقط به دلیل مغناطیسی بودن آن به این معنی نیست که مقاومت قدرتمندی خواهد داشت. دستگاه ها را برای خودتان در نمایشگاه تخصصی لوازم ورزشی امتحان کنید و سیستم‌های مقاومت مختلف را مقایسه کنید. مطمئن شوید که اهداف تمرینی خود را با سیستم مناسبی که بهترین نیازهای شما را برآورده می کند، مطابقت دهید.

 

3.سیستم جریان گردابی

سیستم های جریان گردابی مشابه سیستم مغناطیسی دستی کار می کنند، اما آهنربا با فشار یک دکمه حرکت می کند. داخل دستگاه یک میله بازوی منحنی با آهنرباهای متصل به آن قرار دارد که به طور مساوی از چرخ فلایویل فاصله دارد. از آنجایی که این سیستم به صورت الکترونیکی کنترل می شود، آهنرباهای اضافی مقاومت بیشتری را نسبت به سیستم دستی که در آن کاربر مجبور است یک دستگیره را بچرخاند یا یک اهرم را حرکت دهد، امکان پذیر می کند. درست مانند یک آهنربای دستی، هنگامی که حداکثر مقاومت اعمال می شود، هنوز یک شکاف کوچک بین چرخ فلایویل و آهنربا وجود خواهد داشت. بنابراین هیچ سایش یا اصطکاک وجود ندارد. همه اینها باعث می شود که اسکی فضایی برای شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

4.عملکرد الکترو مغناطیسی

سیستم‌های الکترومغناطیسی قوی‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم‌های مقاومتی امروزی هستند. به جای استفاده از آهنرباهای متحرک، آهنرباها در جای خود ثابت می شوند و به این ترتیب هیچ قطعه متحرکی وجود ندارد. آهنرباها به طور مساوی با چرخ فلایو که بین آنها می چرخد ​​ثابت می شوند. هنگامی که کاربر مقاومت را افزایش می دهد، جریان الکتریکی بیشتری در معرض آهنرباها قرار می گیرد که چرخش چرخ را سخت تر می کند. از آنجایی که جریان الکتریکی همان چیزی است که قدرت مغناطیسی را تعیین می کند. کاربر با یک سیستم الکترومغناطیسی به مقاومت بسیار قوی تری دسترسی دارد. علاوه بر این، شما واقعاً هیچ قطعه متحرکی ندارید، و به همین دلیل، کمتر ممکن است در آینده دچار مشکل شوید. در نهایت، تغییرات مقاومت شما آنی است. به این معنی که وقتی از سطح 1 به سطح 20 می روید بلافاصله دستگاه پاسخ می دهد. در سیستم های آهنربایی متحرک ( مگنتی )، باید صبر کنید تا آهنربا به چرخ نزدیک شود (که می تواند تا 30 ثانیه طول بکشد).

امکانات اضافی

امکانات اضافی کوچکی مانند: جا بطری آب، فضایی قرار گیری برای تبلت یا گوشی هوشمند شما می تواند بسیار مفید باشد. میتواند در احساس لذت شما حین تمرین تاثیرگذار باشد.

امکانات اضافی دیگر مانند اتصال بلوتوث، حسگر ضربان قلب، طول گام قابل تنظیم، سطوح مقاومت چندگانه، یا گزینه های شیب قابل تنظیم، داده های مرتبط با تمرین شما مانند زمان، کالری، مسافت و غیره مواردی هستند که ارزش هزینه کردن بیشنر را دارند.

 

اجزای الپتیکال

نمایشگر

وقتی نوبت به نمایشگر می رسد، همیشه  برچسب قیمت بالاتر را خواهید دید. الپنیکال های حرفه ای معمولاً  نمایشگرهای لمسی LED زیبا دارند که اطلاعات و امکانات زیادی به کاربر می دهند. ولی مدل های پایین تر دارای صفحه نمایش LCD هستند که اطلاعات اولیه را ارائه می دهد.

صرف نظر از هزینه‌ای که می‌کنید، در اینجا چند چیز کلیدی وجود دارد که می‌خواهید نمایش داده شود تا بیشترین بهره را از تمرینات خود ببرید:

  1. کالری سورانده شده
  2. مسافت طی شده
  3. تعداد ضربان قلب
  4. میزان سرعت
  5. مدت زمان تمرین

سهولت استفاده

اسکی فضایی برای مبتدیان و غیر مبتدیان به طور یکسان عالی هستند. استفاده از الپتیکال آسان است. فقط پاهای خود را در جایگاه پدال ها قرار دهید، دسته ها را بگیرید و شروع به حرکت کنید. اگرچه استفاده از دستگاه آسان است، اما باید وضعیت بدنی خوب را در ذهن داشته باشید و از گرد شدن به جلو یا لولا شدن در باسن جلوگیری کنید. هدف شما این خواهد بود که صاف بمانید و گام های خود را کنترل کنید.

محدودیت وزن

ظرفیت تحمل وزن اسکی فضایی را در نظر بگیرید، اگر بیشتر از ظرفیت تحمل وزن دستگاه هستید مطمئن باشید آسیب جدی به دستگاه وارد میکنید و ممکن است هنگام استفاده به سمت شرایط ناپایدار و متزلزل روید. یک دستگاه با ظرفیت تحمل وزن بالاتر، اگرچه ممکن است ابعاد بزرگتری داشته باشد و فضایی زیادی اشغال کند، اما می توانید با آن گامی با ثبات تر و احساس امنیت و راحتی بیشتر داشته باشید.

 

راهنمای خرید

فلایویل

فلایویل یک دیسک مکانیکی گردان است که به شما امکان می دهد تا به آرامی در محدوده سرعت جابجا شوید و با ذخیره انرژی دورانی استفاده نشده، پایداری دستگاه را افزایش می دهد. فلایویل نه تنها میزان مقاومتی که می توان در تمرین اعمال کرد را کنترل می کند، بلکه این سیستم محرک است که به پدال ها و بازوهای دستگاه اجازه حرکت می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر دستگاهی می‌خواهید که برای استفاده طولانی‌ مدت ساخته شده باشد، به دنبال یک فلایویل 9 کیلوگرم یا سنگین‌تر باشید. دستگاه های الپتیکال با قیمت بالا اغلب دارای فلایویل با وزن 14 کیلوگرم یا بیشتر هستند.

تحویل و نصب الپتیکال

برای یک جعبه بزرگ آماده شوید! با توجه به اندازه و وزن سنگین تجهیزات تناسب اندام، بهتر است خودتان حضور داشته باشید. وقتی صحبت از نصب می شود، الپتیکال ها دارای چندین قسمت متحرک هستند و حتی برخی از آنها موتوری هستند که نیاز به مراحل نصب و صبر بیشتری دارد. برخی از شرکت ها مانند آی فیتنس خدمات تحویل و نصب  را ارائه می دهند، که این سرویس خوب رایگان می تواند برای شما باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد. توصیه می کنیم حتما از سرویس نصب رایگان استفاده کنید.

ضمانتنامه

قبل از خرید الپتیکال شرایط گارانتی از فروشنده بپرسید. ایده خوبی است که محصولی را بیابید که گارانتی داشته باشد و با آن احساس راحتی کنید. ضمانت‌ نامه‌ای که کمتر از یک سال باشد، نشانگر این است که محصول ممکن است برای ماندگاری ساخته نشده باشد. ضمانت نامه ای که سالهای بیشتری ارائه می دهد به احتمال زیاد نشان دهنده طول عمر بیشتر محصول است. فروشگاه تخصصی آی فیتنس الپتیکال های خود را با ارسال و نصب رایگان و گارانتی آنرا تا 1 سال به مشتری ارائه می دهد همچنین برای آرامش خاطر مشتریان این محصولات را تا 10 سال خدمات در اختیار خریداران قرار میدهد. جهت اطلاع از قیمت بهترین مدل اسکی فضایی خانگی و باشگاهی با کارشناسان فروشگاه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

هنگام خرید الیپتیکال به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از خرید به تحمل وزن دستگاه , سیستم تنظیم مقاومت , گارانتی و خدمات پس از فروش حتما توجه کنید.

آیا استفاده از الپتیکال بهتر از تردمیل است؟

این بستگی به نیازها و اهداف شما دارد. اگر به یک تمرین هوازی کم عوارض نیاز دارید، اسکی فضایی گزینه بهتری نسبت به تردمیل خواهد بود. اگر نیاز بیشتری به عضله سازی و تراکم استخوان بیشتری دارید می توانید پیاده روی را در کنار تمرینات اینتروال با اسکی فضایی داشته باشید.

وزن ایده آل فلایویل برای دستگاه اسکی فضایی چقدر است؟

به دنبال یک فلایویل سنگین، حدود 18 کیلوگرم یا بیشتر باشید. الپتیکال یک سرمایه‌ گذاری برای باشگاه خانگی شما است و فلایویل سنگین‌تر از لرزش و تکان خوردن در حین استفاده جلوگیری می‌کند و معمولاً نشانگر دوام بیشتر است.

هنگام خرید الیپتیکال چه سوالاتی باید پرسید؟

میزان تحمل وزن , ابعاد , تنظیم مقاومت , طول گام و قابلیت تنظیم شیب از مهم ترین نکات قبل از خرید میباشند که باید از فروشنده پرسیده شود.

منابع :

consumerreports

garagegymreviews

precor

6 دیدگاه برای “راهنمای خرید اسکی فضایی ( الپتیکال )

  1. مازیار افراسب گفته:

    سلام ممنون میشم راهنمایی کنید
    تنظیم مقاومت در الپتیکال از نوع مگنتی بهتر است یا الکترومگنتی ؟؟؟؟؟؟؟

    • آی فیتنس گفته:

      سلام دوست عزیز
      از نظر تعداد درجات و راحتی در استفاده ,تنظیم مقاومت برقی ( الکترومگنتی ) بهتر از نوع مگنتی است.

  2. کامیار گفته:

    اسکی فضایی فقط باید از فروشگاهی خرید کنید که اطلاعات کاملی در مورد محصولشون داشته باشند و راهنمای کنند

    • امیر سالار گفته:

      من پیشنهاد میکنم قبل از انتخاب راهنمایی خرید اسکی فضایی بخونید , خیلی از فروشگاه ها مقاله کامل و کاربردی گذاشتند که واقعا کمک میکنه .. مثل همین مقاله

  3. شایان سمدپور گفته:

    بابا کی حال داره این همه مقاله بخونه , به فروشنده بگو چقدر پول داری خودش برات پیدا میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی WhatsApp Chat

× پشتیبانی واتساپ