معایب و فواید ماساژور پا

فواید ماساژور پا

فواید و معایب ماساژور پا

فواید ماساژور پا

دستگاه ماساژور پا نه تنها برای پاهای شما مفید هستند، بلکه برای سلامت کلی بدن شما نیز مفید میباشند. آنها نه تنها درد و خستگی به وجود آمده در اثر پیاده روی و یا استفاده از کفش های پاشته دار و یا مدت زمان طولانی در کفش را تسکین می دهند، بلکه به شرایطی مانند فاشیای کف پا، نوروم مورتون و دردهای عمومی نیز کمک می کنند.

برخی از دلایل خرید ماساژور پا که برای ما مزیت هایی به همراه دارد عبارتند از:

  1. تسکین درد پا
  2.  جلوگیری از ایجاد پینه
  3.  قابل استفاده برای تمام سنین
  4.  کاهش فشار خون
  5.  رفع خستگی عضلات
  6.  احساس آرامش و سلامت روانی با کیفیت بالاتر
  7.  پاهای سالم تر
  8.  تسکین درد کف پا
  9.  تسکین تهوع و درد سایر نقاط بدن
  10. جلوگیری از آسیب های پا و مچ پا
  11. کاهش اثرات افسردگی و اضطراب
  12. خواب بهتر

 

فواید ماساژور پا

مزایا دستگاه ماساژور پا برقی

1. از مهم ترین فواید ماساژور پا خاصیت درمانی آن است. این دستگاه ماساژور حرفه ای به عنوان طب فشاری نیز شناخته می شود و یک درمان جایگزین برای بیماری های مختلف است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین مطمئناً بعد از یک جلسه ماساژ پا, احساس آرامش و ریلکسی بسیار بهتری خواهید داشت.

2. یکی از مزیت ماساژور پا، استفاده آسان و راحت اکثر دستگاه های ماساژور پا است که کاربران بسیار راحت می کند زیرا تنها کاری که باید انجام دهند این است که آن را روشن کرده و تکنیک ماساژ مورد نظر خود را انتخاب کنند. همچنین با توجه به بی صدا بودن دستگاه ها می توان هنگام مطالعه یا تماشای تلویزیون از دستگاه استفاده کرد.

3. یکی دیگر از مزایای ماساژور پا, سبک و قابل حمل بودن آن است که می توان آنها را به هر جایی که می خواهید حمل کنید. این بدان معناست که اگر می خواهید در سفر یا ملاقات با دوستان خود دستگاه را با خود ببرید، می توانید این کار را به راحتی و به تنهایی انجام دهید و هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید.

4. دیگر مزیت ماساژور پا، قیمت مناسب آن است و یک دستگاه ماساژور پا خوب , خیلی گران نخواهد بود و همچنین به شما کمک می کند در هزینه های خود در انواع جلسات اسپا پا صرفه جویی کنید. با گذشت زمان، تصمیم خود برای خرید چنین دستگاهی را دوست خواهید داشت، زیرا سرمایه خود را بازیابی می کنید و همچنان می توانید از یک ماساژ عالی روزانه لذت ببرید.

معرفی بهترین ماساژور پا با برترین برندها

معایب ماساژور پا

معایب ماساژور پا

1. ماساژ پا یک نوع محبوب آرامش و درمان است و از نظر پزشکی ثابت شده است که خواص زیادی برای سلامتی دارد. زمانی که گیرنده یک ماساژ حرفه ای دریافت کند، می توان این مزایا را افزایش داد ولی اگر از دستگاه ماساژور نا مناسب استفاده کنید علاوه بر اینکه مزایای همراه ندارد بلکه باعث آسیب نیز میشود.

2. شکایت گسترده دریافت کنندگان ماساژ به وسیله دستگاه ماساژور پا این است که پاها زیاد گرم نمی شوند. این باعث ایجاد مشکلات جزئی می شود که ممکن است در حین ماساژ برای فرد ایجاد شود. پاهای سرد همچنین برای افرادی که ممکن است مشکلات گردش خون در پاهای خود داشته باشند، مشکلاتی ایجاد می کند. به عنوان مثال، فقدان انعطاف پذیری در بافت ها، واکنش عضلات را در طول ماساژ بسیار سخت می کند. هرچه عضلات در حین ماساژ انعطاف کمتری داشته باشند ممکن است آسیب بیشتری به آنها وارد شود.

تخفیف!
16,700,000 تومان
تخفیف!
12,400,000 تومان
45,000,000 تومان

 

3. مضرات ماساژور پا برای افراد دیابتی:

ماساژ پا همچنین می تواند برای برخی افراد مشکلات پزشکی ایجاد کند. دیابت یکی از این بیماری هاست که می تواند با ماساژ پا تحت تاثیر قرار گیرد. با سطوح پایین قند خون، ارسال خون به عضلات پا و دست برای افراد مبتلا به دیابت مشکلی نیست. اما خون در این نواحی گیر می کند. این باعث می شود که بیمار احساس آسیب عصبی را تجربه کند.

4. علاوه بر منافع سلامتی که ماساژ پا می تواند ایجاد کند، خطر آسیب در ماساژ نیز وجود دارد. به عنوان مثال، اگر فردی که ماساژ را دریافت می کند آسیب هایی در ناحیه پایین ساق پا داشته باشد و آن نواحی از بدن خود را بدون درمان رها کرده باشد, می تواند منجر به آسیب بیشتری شود.

5. ماساژ پا همچنین برای افرادی که به دلیل مشکلات گردش خون یا آرتروز درد بیش از حد در پاهای خود دارند توصیه نمی شود.

 

مضرات ماساژور پا برای افراد دیابتی

چگونه عوارض ماساژ پا را به حداقل برسانیم؟

  • قبل از ماساژ و در طول ماساژ پا گرم نگه داشته شود.
  • در صورت وجود درد در طول ماساژ، عملیات ماساژ را متوقف کنید.
  • در حین دریافت ماساژ پا، فرد باید آرامش را نیز به خاطر بسپارد. این باعث افزایش جریان خون و گردش خون در پاهای فرد می شود. این واقعیت که فردی آرام است، عضلات را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و کار کردن روی آنها را در طول ماساژ پا آسان‌تر می‌کند.
  • افرادی که از مشکلات گردش خون رنج می‌برند، نباید از کسی غیر از پزشک یا درمانگر متخصص ماساژ پا دریافت کنند.

پیشنهاد مقاله : فواید ماساژ پا

مدل های متنوع دستگاه ماساژور پا

1. ماساژورهای کیسه هوا

این نوع ماساژور پا معمولاً از 4 کیسه هوا تشکیل شده است که در داخل یک کیس پلاستیکی قرار می گیرند. هوا و گرمای تولید شده توسط این کیسه ها به طور کامل برای درمان پاهای شما تنظیم می شود. علاوه بر این، این ماساژور پرهزینه ترین ماساژور پا موجود در بازار امروز است.
این دستگاه از کیسه های هوا با اکتان بالا تشکیل شده است بنابراین توانایی ایجاد فشارهای ماساژ بالا را دارد. همچنین مجهز به رول های ماساژ چرخشی است که مخصوص کف پا طراحی شده است. این رول ها در جلو و پشت کف پای شما با دقت زیادی می چرخند.

 

معایب و فواید دستگاه های ماساژور پا

2. ماساژور پا شیاتسو

ماساژور پا شیاتسو نوعی ماساژور است که از ارتعاشات و غلتک های ماساژ برای تحریک چندین نقطه رفلکس در پا برای بهبود جریان خون استفاده می کند. این ماساژور دردهای پا، مچ پا، ساق پا و کمر را تسکین می دهد. ماساژور پا شیاتسو با چهار سطح شدت قابل تنظیم ارائه می شود تا بهترین حالت ماساژ را برای کاربر فراهم کند. همچنین دارای تایمر و مادون قرمز برای گرم کردن پاها، کاهش التهاب و بهبود گردش خون است.

مزایای ماساژ پا برای خانم های باردار

3. ماساژور پا لرزشی یا ویبره ای

ماساژورهای ویبره ای سال‌هاست که وجود دارند و شبیه به ماشین اصلاح با باتری هستند که با سرعت‌های مختلف می‌لرزند. این دستگاه ها بسیار قدرتمند هستند و می توانند پاهای شما را با شدت بیشتری ماساژ دهند. به عنوان مثال، ماساژور پا را می توان به گونه ای تنظیم کرد که با پاشنه، قوس یا پاشنه پای شما مناسب باشد.

 

استفاده آسان

 

3 نوع روش ماساژ در دستگاه های ماساژور برقی پا

1.تکنیک مالشی
استفاده از اصطکاک به تحریک عضلات و پایانه های عصبی کمک می کند. این تکنیک همچنین به حل شدن اسید لاکتیک زیر پای شما کمک می کند و باعث افزایش گردش خون می شود. علاوه بر این، به رساندن اکسیژن و مواد مغذی به پاهای شما و افزایش روند بهبودی آنها کمک می کند.
2.ماساژ بافت عمیق
استفاده از تکنیک گردش خون به ماساژور اجازه می دهد تا فشار و عمق ماساژ را تغییر دهد.
3.تکنیک ضربه ای
استفاده از این تکنیک ها به برداشتن فشار از عمق عضلات کمک می کند. این کار با ضربه زدن قسمت های مختلف پای شما انجام می شود.

سوالات متداول

1- ماساژ پا توسط دستگاه ماساژور چه مدت باید طول بکشد؟

معمولا دستگاه های ماساژ پا دارای تایمر برای 15 یا 20 دقیقه هستند و اگر شما بیماری خاص ندارید بر اساس سلیقه و نیاز خود می توانید ماساژ پا بگیرید ولی اگر از بیماری مانند فشار خون و پوکی استخوان و .. و یا مشکلی هستید حتما قبل استفاده از پزشک خود مشورت بگیرید و در هرصورت مراقب باشید زیاده روی نکنید.

2- فواید ماساژور پا چیست ؟

تسکین درد پا

جلوگیری از ایجاد پینه

قابل استفاده برای تمام سنین

کاهش فشار خون

رفع خستگی عضلات

احساس آرامش و سلامت روانی با کیفیت بالاتر

پاهای سالم تر

تسکین درد کف پا

تسکین تهوع و درد سایر نقاط بدن

جلوگیری از آسیب های پا و مچ پا

کاهش اثرات افسردگی و اضطراب

خواب بهتر

3- آیا دستگاه ماساژور پا عوارض دارد ؟

ماساژ پا برای افرادی که دچار بیماری نیستند عوارضی ندارد و افرادی که بیماری خاصی دارند قبل از استفاده از پزشک خود مشورت بگیرند.

منابع :

gothamfootcare

Medfit

Bino

5/5 - (3 امتیاز)

7 دیدگاه برای “معایب و فواید ماساژور پا

    • آی فیتنس گفته:

      سلام دوست عزیز
      از بین بردن خستگی بعد از یک روز کاری سخت , مهم ترین چیزی است که اول از همه به آن اشاره میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی WhatsApp Chat

× پشتیبانی واتساپ