راهنمای خرید تردمیل

راهنمای خرید تردمیل

راهنمای خرید تردمیل

مقاله ( راهنمای خرید تردمیل + 8 نکته طلایی قبل از خرید ) به شما کمک میکند تا بهترین انتخاب بسته به نیاز خود داشته باشید. این دستگاه ها با ابعاد, اندازه , کارایی و قیمت های متفاوت تولید و به بازار عرضه میشوند, به طور مثال تردمیل خانگی با تردمیل باشگاهی دارای تفاوت های نظیر قدرت موتور , عرض تسمه ,قابلیت های چند کاره و …میباشند که این تفاوت ها باعث شده یک تردمیل ارزان و یا گران باشد. در این مقاله نکات مهم هنگام خرید تردمیل و تفاوت مهم بین تردمیل ها جمع آوری شده است تا شما را برای خرید یک تردمیل خوب و کار آمد راهنمای کند.

8 نکته طلایی قبل از خرید تردمیل

  1. نوع موتور
  2. تحمل وزن
  3. ابعاد تسمه
  4. قابلیت تنظیم شیب
  5. چندکاره
  6. فضایی که اشغال میکنند
  7. برند

 

راهنمای در انتخاب موتور تردمیل

 

1- موتور تردمیل

قدرت دستگاه به وسیله موتور تامین شده و به تسمه انتقال پیدا می کند. حداکثر قدرت موتور تردمیل ها از 1 اسب بخار تا 7 اسب بخار متغیر است. هر چه قدرت موتور دستگاه بیشتر باشد تردمیل تحمل وزن بیشتری خواهد داشت.
در تردمیل باشگاهی از جریان برق متناوب استفاده می شود, جریان برق متناوب جریان الکتریکی است که در آن اندازه جریان به شکل چرخه ای تغییر می کند, اما در جریان برق مستقیم اندازه جریان برق همواره ثابت باقی می ماند, برق تحویل داده شده به شرکت های تجاری و منازل مسکونی به صورت متناوبی است که به آن AC می گویند و همان برق شهری فاز و نول می باشد.
ساده ترین نوع جریان الکتریکی جریان مستقیم است که به انگلیسی Direct current گفته می شود به همین علت آن را به صورت اختصاری DC می نامند در تردمیل های خانگی از جریان برق مستقیم استفاده شده است.
تردمیل هایی که موتور آن ها با برق مستقیم یا همان DC کار می کند، تردمیل خانگی نام دارد و به مراتب قیمت پایین تری نیز دارند ولی سیستم کنترل برق آن ها الکترونیکی و ساده تر می باشد. این نوع موتور بازدهی کمتری دارد اما کم صدا است و برای این که طول عمر دستگاه بیشتر شود می بایست پس از 1 ساعت استفاده آن را خاموش کرد به همین علت در منازل استفاده می شود.
تردمیل هایی که موتور آن ها با برق AC کار می کند، بازدهی بیشتری نسبت به جریان برق نشان می دهند و می توان ساعت ها بدون وقفه از آن استفاده کرد به همین دلیل از این مدل تردمیل ها برای باشگاه استفاده میکنند ولی در مقایسه با نوع DC دارای صدای مکانیکی بیشتری نیز می باشند.

پیشنهاد مقاله : لاغری سریع با تردمیل و فواید تمرین با تردمیل خانگی

راهنمای خرید تردمیل خانگی

2- تحمل وزن

بدنه اکثر تردمیل هایی که در بازار می بینید از جنس فولاد است، اما برخی تردمیل ها از فلز آلومینیوم ساخته شده اند. تردمیل ها تحمل وزن متفا وتی دارند و این که حداکثر تحمل وزن دستگاه تردمیل تا چه وزنی باشد تا حدود زیادی به جنس بدنه دستگاه مرتبط است, البته قدرت موتور نیز در این زمینه موثر است. در هر صورت تردمیلی که تا وزن 150 کیلوگرم را متحمل می شود در مقایسه با تردمیلی که حداکثر وزن قابل تحمل برای آن 90 کیلوگرم است، بی تردید بدنه محکم تری نیز دارد.

در صورتی که در خانواده شما سنگین ترین عضو خانواده 100 کیلوگرم وزن دارد، بهتر است تردمیلی تهیه کنید که قدرت موتور آن 2 اسب بخار باشد و بتواند 110 کیلوگرم وزن را تحمل کند و حداکثر سرعت کاربر بر روی آن به 16 کیلومتر در ساعت برسد با وجود چنین تردمیلی همه اعضای خانواده می توانند هر روز به صورت منظم و مستمر ورزش کنند و از فواید آن بهره مند شوند.
در مورد تردمیل باشگاهی, هرچه تحمل وزن تردمیل بالاتر باشد بهتر است, زیرا تعداد بیشتری از ورزشکاران می توانند از دستگاه استفاده کنند, اما در مورد تردمیل های خانگی برای انتخاب دستگاه باید سنگین ترین فرد خانواده را در نظر بگیرید و نسبت به آن تردمیل مورد نظر انتخاب کنید و هزینه ای اضافه برای موتور هایی با قدرت بالا پرداخت نکنید.

نکته :

بهتر است حداکثر تحمل وزن دستگاه 10 الی 15 کیلوگرم از وزن مصرف کنندگان بیشتر باشد, در این صورت دستگاه مقاومت بیشتری خواهد داشت و با دویدن کاربران که ضربات نسبتاٌ شدیدی را به سطح دستگاه وارد می کند، دچار نقص نخواهد شد.

 

نکات قبل از خرید

3- ابعاد تسمه

تسمه تردمیل های خانگی معمولا بین 40 الی 50 سانتی متر پهنا و 100 الی 150 سانتی متر طول دارند. ممکن است طول تسمه برای افرادی که با تردمیل پیاده روی می کنند مهم نباشد، اما برای افرادی که در هنگام دویدن گام های بلندتری بر می دارند، اهمیت زیادی دارد. بیشتر کاربرانی که پیاده روی را دوست دارند با ابعاد تسمه 40×120 سانتی متر راضی می شوند، اما قد بلند ها و دوندگان باید تردمیلی را انتخاب کنند که طول تسمه آن حداقل 140 سانتی متر باشد و افرادی که جثه بزرگی نیز دارند عرض تسمه حداقل باید 45 سانتیمتر باشد. در کل میتوان گفت سایز تسمه بزرگ، یعنی یک تمرین راحت و ایمن

پیشنهاد مقاله : تفاوت های تردمیل خانگی با باشگاهی

انتخاب تردمیل خانگی

4- قابلیت تنظیم شیب

حتما قبل از خرید تردمیل توجه داشته باشید که دستگاه دارای شیب برقی هست یا نه چون این عملکرد به کاربر کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند. بیشتر تردمیل ها یک موتور دوم کوچک نیز دارند که تنظیمات شیب را کنترل می کند، اما اگر به تغییرات بیشتری نیاز داشتید باید آن را به صورت دستی انجام دهید. بعضی از تردمیل ها دارای تنظیم شیب منفی نیز می باشند. ( شیب را تا منفی ۶ درصد کاهش می دهد) ، اگر بخواهید حالت پایین آمدن از تپه را بازسازی کنید. البته استفاده از شیب برای کسانی که مشکل زانو و کمر دارند باید طبق نظر پزشک باشد. به طور مثال تردمیل پروتئوس مدل 3500M  شیب برقی طراحی شده در این دستگاه به صورت اتوماتیک و با فشار کلید های مثبت و منفی از 1 تا 15 درجه قابل تنظیم است.

انتخاب تردمیل

5- چند کاره و تک کاره

بسیاری از تردمیل ها دارای ویژگی های مازاد مانند فن های کنسول، MP3-Player و برنامه های اتوماتیک, ماساژور ، دمبل و گیره دراز و نشست می باشد، که تمرین را بسیار لذت بخش تر می کنند. ما با قاطعیت توصیه می کنیم که تردمیلی خریداری کنید که حداقل یک یا تعدادی از این ویژگی ها را داشته باشد، زیرا با وجود این امکانات تمایل شما برای ورزش با تردمیل بسیار بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد مقاله : بهترین برنامه تردمیل + نمونه برنامه تمرین با تردمیل

 

فضای مورد نیاز تردمیل

6- فضایی که اشغال میکند

یکی دیگر از تکات بسیار مهم هنگام خرید تردمیل باید به آن توجه کرد, فضایی است که این دستگاه اشغال میکند. معمولا تردمیل های خانگی دارای وزن کم و اکثرا تاشو  می باشند. طراحی فشرده و فریم سبک این دستگاه ها را برای محیط های کوچکتر مناسب کرده و با چرخ هایی برای حرکت دادن آن ها ارائه می شوند ولی تردمیل های باشگاهی به دلیل عرض و طول زیاد تسمه و همچین موتور سنگین , باعث شده فضای بیشتری اشغال کنند و حرکت دادن دستگاه برای کاربر سخت تر باشد.

انواع نمایشگر تردمبل

7- نمایشگر تردمیل

یکی از فاکتور های مهم در خرید تردمیل که باید به آن توجه کنید نمایشگر تردمیل است. نمایشگر های رایج در این دستگاه از نوع LED و LCD می باشد و در ابعاد و با قابلیت های متفاوت تولید میشوند. پیشنهاد میشود برای تردمیل های خانگی دستگاهی انتخاب کنید که دارای نمایشگر LED است. در تردمیل های مدرن و به روز از این مدل نمایشگر استفاده شده است.

  • اندازه صفحه نمایش: یک صفحه نمایش بزرگ و خوانا مهم است تا به راحتی اطلاعات را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.
  • نوع نمایشگر: نمایشگرهای لمسی یا با قابلیت کنترل دکمه‌ای را بررسی کنید. هرکدام مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین بسته به ترجیحات شخصی خود انتخاب کنید.
  • قابلیت‌های نمایش: اطمینان حاصل کنید که نمایشگر دارای امکاناتی مانند نمایش مسافت، سرعت، زمان، کالری و ضربان قلب است.
  • قابلیت اتصال به دیگر دستگاه‌ها: اگر می‌خواهید داده‌های خود را با دستگاه‌های دیگر (مانند تلفن همراه یا تبلت) هماهنگ کنید، از وجود قابلیت اتصال بی‌سیم یا ورودی USB اطمینان حاصل کنید.
  • قابلیت‌های اضافی: بررسی کنید که آیا نمایشگر دارای امکانات اضافی مانند نمایشگر ویدیو یا امکانات سرگرمی است.
  • کیفیت و دوام: از نظرات کارشناسان فروش و کارشناس های فنی مطمئن شوید که نمایشگر تردمیل از کیفیت و دوام مناسبی برخوردار است.

8- بهترین برند

برند های کمی وجود دارند که ضمانت های طولانی مدت را روی تردمیل ها ارائه دهند. در بهترین حالت ممکن، این ضمانت برای قسمت های مشخصی از دستگاه می تواند 90 روزه باشد، و حداکثر کلی آن 1 تا 2 سال است. البته کیفیت و اجرای تعهدات گارانتی هم در انتخاب و خرید تردمیل بسیار مهم می باشد و ممکن است شرکت ها و کارخانه ها از زیر تعهدات گارانتی خود بعد از خراب شدن دستگاه شانه خالی کنند (بسیار کم اتفاق می افتد که تردمیل مشکل اساسی پیدا کند) پس باید قبل خرید از کارشناسان فروشگاه, در مورد گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش و در نتیجه بهترین برند تردمیل خانگی مشورت بگیرید. صفر تا صد هر آنچه که برای خرید تردمیل نیاز است در این مقاله بازگو شد, امیدواریم با مطالعه راهنمای خرید تردمیل, بهترین انتخاب داشته باشید.

پیشنهاد مقاله : معرفی بهترین تردمیل های خانگی 2023

5/5 - (1 امتیاز)

7 دیدگاه برای “راهنمای خرید تردمیل

  1. دکتر کاظمی گفته:

    سلام و خسته نباشید..خیلی ممنون از اینکه کمک میکنید تا بهترین تردمیل بتونیم خریداری کنیم..خیلی کامل و دقیق بود.. متشکرم از وقتی که گذاشتین برای جمع آوری مقاله

  2. سمانه گفته:

    درود بر شما و همکاران محترم شرکت آی فیتنس… عالی بود.. اگر امکانش هست برای خرید دوچرخه ثابت و یا الپتیکال هم مقاله مانند همین مقاله راهنمایی در خرید تردمیل میذاشتین…لطف میکنید.موفق و پیروز باشید.

    • آی فیتنس گفته:

      سلام دوست عزیز
      از تردمیل های باشگاهی جهت مصارف خانگی میشوئد استفاده کرد.. صدای موتور تردمیل باشگاهی مقدار خیلی کمی از تردمیل خانگی بیشتر است.

  3. هادی گفته:

    اگر قصد خرید تردمیل دارید پیشنهاد میکنم حتما این مقاله بخوانید واقعا مفیده و میتونید نسبت به نیازتون تردمیل خریداری کنید و هزینه اضافه پرداخت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی WhatsApp Chat

× پشتیبانی واتساپ